neděle 7. července 2013

I hodní lidé odcházejí


Nějak se toho událo vícero ...  rozloučila jsem se s mou milou malou babičkou ...  tam u ní v domečku, to na mne dolehlo ... ten den jsem si do poznámek napsala: 

"dnes jsem za sebou nechala své dětství ... dětství u babičky ... opouštěla dům, zahradu, půdu a nechávala tam vzpomínky ... tajemství a poklady ... moje Eminka mne držela za ruku a říkala: " mami ... neplakej" ... vysvětlila jsem jí, že tak jak ona jezdí k mojim rodičům, tak já jsem jezdívala k babičce ... na prázdniny na marodění na dlouho ... jednou budou její děti jezdit ke mně ... až přijde čas ... bude se mi stýskat po tom dětství, co jsem tam nechala ..."

ten vstup tam vyrazil dech ... chybí mi slepice, stará borovice, ryngle ... kompost do kterého jsem skákala z jabloně... babičiny bramborové placky ... dědova dílna ... nic z toho tam není ... ale půda stále voní senem ... ve sklepě jsou tajemné stíny za uhlákem ... ukazovala jsem Emičce kotel na praní prádla ... otevřela okno na půdě ... babička byla přísná a já se tam hodně napracovala, ale vím, kde je schovaná houpačka, kde visely motyčky ... njn ...





V neděli jsem se vzbudila s myšlenkou, že se něco ... Vanda má "sestra" byla plná žalu ... Vandu jsem si cestou životem za sestru vybrala a jsem tuze ráda, že ji mám ... bytost ženská a krásná, matka, dcera i sestra ... Tpěla smutkem za kamárdku z doby jejích dvou prvních těhoteství ... kdy spolu trávily toliko dní ... 


V sobotu 29. června 2013 zemřela skvělá žena, přítelkyně a máma čtyř dětí Kamila Kašlíková. Úžasný člověk plný nápadů, nadšení a inspirace.
Melanom, se kterým se potýkala, se ukázal být zákeřnějším a agresivnějším, než její hodná duše snesla.

Život jde dál a táta Filip má vedle spousty starostí a radostí se čtyřmi dětmi i potíže finanční. V posledních minimálne šesti měsících se mohl věnovat výdělečné práci jen zčásti, Kamila byla dlouhodobě nemocná. Jakýkoliv i malý příspěvek pomůže rodině ulehčit od jedné sice podružné, leč dost zatěžující starosti.
Pokud jste neznali Kamilu osobně, jistě jste se někdy potkali s jejími šátky - Vatanai vymyslela spolu se svým mužem a odnosilo a nosí se v nich mnoho dětí posledních více než deset let.
Děkujeme
Petra Sovová
_______________________________
Ve snaze pomoci pozůstalé rodině s dětmi v nelehké situaci vyhlašují Zrnka, o.s. krátkodobý projekt (do 15.10.2013). Příspěvky lze posílat na číslo účtu:  3789354087/5500 VS 888
Zároveň vás prosíme o sdílení tohoto článku.
Díky.





Doufám, že dny přítí budou veselejší a nadechnutí snadnější .... 

2 komentáře:

  1. ráda bych napsala něco povzbudivého, ale některé bolesti prostě musí projít, zabolet. abychom se potom nadechli a žili dál. tak se drž, holčičko. všechno dobré, co babička měla v sobě, co ti dala, si neseš dál. já vím, že duše jen poodejde a nikdy se neztratí. když sama chce, jen vymění kabátek. a tak nic nekončí...

    OdpovědětVymazat